Securitatea si sanatatea in munca sunt definite prin
Legea 319/2006 ca fiind “ansamblul de activitati institutionalizate avand ca scop asigurarea celor mai bune conditii in desfasurarea procesului de munca, apararea vietii, integritatii fizice si psihice, sanatatii lucratorilor si a altor persoane participante la procesul de munca”. Cu alte cuvinte, angajatorul are responsabilitatea de a oferi angajatilor diverse conditii, menite sa creeze si sa mentina un mediu de lucru sanatos.
In acest sens, principalele obligatii ale angajatorului vizeaza urmatoarele aspecte:
-asigurarea securitatii si sanatatii muncitorilor;
-prevenirea riscurilor profesionale;
-instruirea lucratorilor;
-asigurarea cadrului organizatoric si a mijlaocelor necesare securitatii in munca.
Pentru ca toate aceste servicii sa fie indeplinite si pentru a evita eventualele situatii neplacute,
River Trade ofera numeroase
servicii pentru protectia muncii:
-intocmirea dosarului SSM;
-evaluarea riscurilor de imbolnavire profesionala si de accidentare pentru fiecare tip de post;
-efectuarea instructajului introductiv general si a celui care se desfasoara la locul de munca;
-intocmirea tematicii conform specificului activitatii;
-instruirea periodica si testarea salariatilor;
-coodronarea SSM pe santiere mobile si temporare;
-coordonarea comitetului de securitate;
-consultanta in vederea alegerii echipamentului de protectie, furnizarea echipamentelor la cerere, verificarea periodica a acestuia;
-dotarea cu trusa stationara de prim ajutor, indicatoare de securitate si fise de instructaj;
-cercetarea accidentelor de munca, intocmirea dosarelor in caz de accident;